lördag 6 juni 2009

Hos Ninni o Ed igen

Så flög jag då, den 5 maj med Delta Airlines till Des Moines via Atlanta. Vilket visade sig vara en mycket längre resa i tid och flygväg. Det tog nästan 16 timmar mot att resa via Chicago som tar knappt 13 timmar. Det blir via Chicago nästa gång. Resan tar ganska hårt, jag kan slumra men det blir ingen riktig sömn.
Eftersom Ninni frågade om jag vill ta hand om Rickey, kan jag förmodligen inte flyga över som jag tänkt, från november till mitten av januari. Därför flög jag över nu, 1) Jag saknar Ninni väldigt mycket och Ed som är en väldigt trevlig och omtänksam man, han och Ninni har det väldigt bra tillsammans. 2). Ville naturligtvis träffa Rickey, vilken mysig liten kille, vi kommer att passa varandra. Vi gillade i alla fall varandra när jag var där. Nu är det "bara" att vänta på rabiestestet. Om ni visste vad jag önskar att allt är okey med honom. Sedan får jag ägarregistrera, ID-märka honom som svensk hund, ta kontakt med veterinär osv.
Ninni, Ed, Nellie, Ninnis vofsing som hon hade med sig till USA 2007 och Rickey ska komma till Sverige i sommar, jag väntar på dem. Har köpt en uppblåsbar säng, för att Ninni o Ed ska ha någonstans att ligga när de är hos mig. Vad jag vet ska de åka runt till Ninnis kompisar och släkt bl a till Småland. Det passar, för Ed´s släkt utvandrade från Sverige och Småland för längesedan. Ninni´s mamma och pappa är också från Småland. Så mina bästa vänner är smålänningar till ursprunget. Ja, mina vänner jag väntar.

2 kommentarer:

Lucky Lady sa...

Vi kommer var så säker
Kram

Anna sa...

Käraste vännen. Jag hoppas verkligen att allt fungerar som vi tänkt oss.