lördag 11 oktober 2008

Ninnis födelsedag

Äntligen kan jag skriva i min blogg!
Min väninna i USA fyllde år den 5 okt. När jag var hos henne och hennes man Ed i maj, viskade jag och Ed att om jag hade råd skulle jag komma tillbaka till Ninnis födelsedag. Sedan den 12 juni har Ed och jag skrivit via messenger om mina planer och att han inte skulle berätta för henne. Flygtider hur dags jag skulle vara i Des Moines, han skulle på något sätt "lura" ut henne så hon inte skulle veta att Ed skulle hämta mig. Ed och en granne, Chuck och hans fru Joan diskuterade det hela och kom på att Joan skulle ta med sig Ninni på shoppingrunda. Det genomfördes!
När Ninni och Joan kom hem, satt jag i fåtöljen jag alltid satt i när jag var hos dem. Ninni trodde inte sina ögon.....vad gör du här??
Presenter från familj och vänner, bla en svensk flagga med samma mått som Ed´s amerikanska från Ninnis barn, det är mycket noga med på vilken sida om den amerikanska flaggan får sitta. Om man sätter flaggorna på en flaggstång ska den amerikanska sitta överst. Ninnis mamma gav henne pengar, hon fick en liten väska från vännerna på 4 små rätter, där vi ofta åt Ninni och jag. Själv hade jag köpt kaviar, prästost samt lite annat.
Det otroliga var att så många visste om min resa och ingen nämnde det för Ninni, så det blev den överraskning jag hade hoppats på. Om nu det blir som vi pratade om ska jag åka över till dem igen till jul 2009. Det blir ingen överraskning. Men innan dess hoppas vi på att de kan komma till Sverige i sommar, det skulle vara toppen. Om de vill får de bo här hos mig under tiden de är här.

2 kommentarer:

Happiness Found sa...

Ja, Anna det var den bästa överraskning för Ninni. Jag är verkligen förvånad över att hon inte ta reda på om det förrän du kom hit. Det skulle vara härligt att åka dit i juli, men vi måste se till att vi har pengar. Vi båda har en förhoppning om att vi kan göra det. Grova med fyra ungar, hehehehehe, vi måste också göra för dem.

Happiness Found sa...

Tried to use Google translate so the words might not come out like they should. Grova = Coarse but translation was differant.

Love Ya Sis